5/04/2020

Ako posilniť vypadávajúce vlasy

Vypadávanie vlasov je jedna z tém, s ktorou sa zaoberám už viac, ako rok. Človek by neveril aké rôzne zmeny u ženy po tehotenstve nastanú. Jednou z nich je aj tento problém. Na druhej strane som sa vďaka nemu začala o svoje vlasy starať intenzívnejšie. V tomto článku nájdete tipy odo mňa, ktoré môžte skúsiť, ak aj vás trápi tento problém, či už ste po pôrode, alebo nie.



Vitamíny 

Takmer každú čerstvú maminku začne okolo tretieho/štvrtého mesiaca po pôrode trápiť vypadávanie vlasov. 


V mojom prípade intenzívne vypadávanie trvalo cca 6 mesiacov. Keď to prišlo nasadila som opäť vitamíny LadeeVita, ktoré som brala aj počas tehotenstva. 


Keďže som kojila nemohla som brať hocičo. Nakoniec som ich vymenila za zinok v tabletkách. Teraz beriem Selén, ktorý nájdete aj v dmke. 


Tieto dva vitamíny sú prospešné nielen pre vlasy, ale aj pleť či nechty. 

Nový strih 

Vlasom najviac pomôžete ak ich odľahčíte. Ako? Návštevou vašej kaderníčky a poriadne skráteným zostrihom. Nebojte sa toho. Vlasy rastú rýchlo a pri malom bábätku/deťoch budete mať aj tak vlasy stále v gumičke, aby vám zbytočne nezavadzali. Okrem toho budete mať zmenu. Je to ten správny čas na kratší zostrih, nad ktorým určite mnohé z vás rozmýšľali.

Gumičky do vlasov 

Dôležité je aj aké gumičky do vlasov používate. Najideálnejšie sú látkové, ktoré neuzlia vlasy. Máte pri nich istotu, že keď si budete dávať gumičkou dole z vlasov, tak si ich nevytrháte. Ďalším bonusom je aj to, že vlasy neťahajú. Možno pôsobia ako retro kúsok, ale pre vaše vypadávajúce vlasy sú tou najlepšou voľbou. Ja som si kúpila dve v Lindexe. 

Šampón 

Na trhu je XY značiek, ktoré ponúkajú šampóny proti vypadávaniu vlasov, alebo sú určené na posilnenie vlasov, či podporu rastu vlasov. Nižšie vám napíšem zoznam šampónov, ktoré som skúsila ja. Niečo mi pomohlo, niečo bolo hrozné. Nebudem konkretizovať, čo bolo aké, lebo čo pomohlo mne nemusí vám a opačne. Ak neviete, kde začať, čo skúsiť, tak vám môže byť tento zoznam nápomocný:
  • Alpecin - Coffein Shampoo C1
  • Milva - Chininový šampón + maska + voda, Šampón chinín/kofeín + chininová voda s kofeínom
  • Garnier - Botanic Therapy: Ricinový olej&mandla
  • two cosmetics - tuhý šampón TYKOKOS

Vo všeobecnosti som si všimla, že u mňa vidieť výsledky, až po mesiaci až dvoch používania produktov proti vypadávaniu vlasov. Čiže treba byť trpezlivý. Ak vám ale niečo vyslovene nesadne už po pár použitiach, tak treba hľadať ďalej. 


V mojom prípade, tak skončil šampón Alpecin, z ktorého sa mi uzlili vlasy a nedokázala som si ich rozčesať. Čo sa týka umývania vlasov niekde som čítala, že by sa mali umývať na dvakrát. Pri prvom umytí si z vlasov odstraňujete nečistoty a pri druhom umývaní sa dostávajú do vlasov prospešné látky, ktoré šampón, ktorý používate obsahuje. Ja to takto robím a zdá sa mi, že to naozaj funguje! 

Oleje & Séra

Uprednostňujem oleje na vlasy pred maskami a kondicionérmi. Prečo? Lebo z masiek a kondicionérov mi ešte viac vypadávajú vlasy, aj keď si ich nedávam ku korienkom. 


Okrem toho sa u mňa vždy potvrdilo to, že pri olejoch som videla efekt rýchlejšie a oveľa bol účinnejší. Hlavne pre moje suché končeky. Pre ne je ideálny olej na vlasy od Aussie. 


Čo sa týka vypadávania vlasov, tak momentálne testujem Šalviový olej od značky Renovality. Používam ho krátko, takže to, či má vplyv na vypadávanie vlasov ešte neviem zhodnotiť, ale vlasy mám po objemneješie. 


Čo sa mi osvedčilo je sérum proti vypadávaniu vlasov Anti Hair Loos od značky Brazil Keratin, ktorú nájdete na notino.sk. Od kedy ho používam mi vlasy vypadávajú menej. Balenie má 100ml a cena je okolo 5-7€, čo je super. 


Má však jednu nevýhodu, že ma z neho na jednej časti hlavy štípe pokožka. Na druhej strane od kedy používam olej od Renovality, tak to prestalo. 


Pred tehotenstvom, keď som si farbila vlasy som používala posilňujúce sérum značky Navia. Bol to tiež olejček, ale už ho neviem nikde nájsť. Pamätám si, že bol dobrý, ale bolo ho treba mať na vlasoch 30 minút pred umytím a vlasy museli byť zabalené v teplom uteráku.


Po popôrdnému vypadávaniu vlasov pomôže najviac čas. Hormóny a prečistenie organizmu moc neovplyvníme. V tomto období vláskom môžme dopomôcť vhodne nastavenou kozmetikou na vlasy. Aj keď nás to môže veľmi potrápiť treba byť trpezliv, dať tomu čas, vitamíny, navštíviť kaderníčku a nájsť produkty, ktoré nám pomôžu.

2 komentáre:

  1. Skvelé tipy, ale aj tak si myslím, presne ako pišeš na konci že treba čas. Jednoducho každá si tým musí prejst, je to zmena hormonov, tie vlasy jednoducho vypadnu, ale potom zase dorastu.
    Ja som po porode neuživala na vlasy nič, ani som s nimi nič nerobila, nechala som ich padat. Približne po pol roku sa to napravilo a ony začali znovu rást a ja som rok po porode mala najlepšie vlasy v živote. Husté, dlhé, proste top.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super typy. Ja som mala vitamíny od Revalidu a boli super. Potom som si kúpila aj šampón a kondicióner a vlasy boli ešte zdravšie a rýchlejšie rástli.

    Ako (ne) nakupovať počas tehotenstva?

    OdpovedaťOdstrániť