10/27/2017

Porovnanie štyroch fixačných sprejov - NYX, Balea, MAKEUP REVOLUTION LONDON, PIXI

Už dlhšiu dobu som sa chystala na tento článok. Vytvoriť si názor na fixačné spreje nejakú tu dobu trvá. Pre niekoho je fixačný, alebo setting sprej nevyhnutnosť, niekto si môže povedať, že načo mu je fixátor, keď ma kvalitný makeup. Ale tieto spreje nie sú určené len na fixáciu.


Základnou funkciou fixátorov je teda fixovanie makeupu, aby vydržal, čo najdlhšie. Čiže, keď sa dolíčite a máte na sebe všetko, čo ste chceli mať použité pri líčení chytíte sprej do ruky a vo vzdialenosti cca 20-30 cm si sprej nastriekate na tvár. Počkáte chvíľku kým uschne a makeup je hotový. Takto si tvár môžete presprejovať hocikedy počas dňa a vtedy má nielen fixačnú funkciu, ale aj hydratačnú.
Čiže funkcia číslo dva je hydratácia. Existujú dokonca fixačné spreje, ktoré sú určené hlavne na hydratáciu pokožky, ktoré sa môžu používať aj ako podkladová báza. Ale hydratovať pokožku ako tak by mal asi každý sprej, no nie každý je vhodný, ako podklad. Existujú viaceré druhy fixačných sprejov pre každý typ pokožky, takže je len na vás aký si vyberiete.
Treťou funkciou fixačných sprejov je aj navlhčenie kozmetických štetcov, alebo hubiek pri líčení. Ja si štetce vlhčím hlavne keď požívam tiene s trbliekami/shimmermi. Nie preto, žeby boli málo pigmentované, ale zato, že ten efekt je asi 5krát výraznejší a nemusíte použiť ani bázu pod tiene, keďže to fixuje. Avšak neodporúčam vlhčiť štetce, keď sa idete líčiť s matnými tieňmi, lebo sa vám na nich môže vytvoriť fľak, ktorý neusche. Niekto nato používa čistú vodu, ale ja som zvyknutá na sprej. Zdá sa mi to také vhodnejšie, keďže je to sprej určený na kozmetiku. To máte asi tak nejak, ako keď si štetce umývate obyčajným mydlom na telo radšej, ako keby ste si mali priplatiť pár eúr na mydlo určené na štetce.

MAKEUP REVOLUTION LONDON - PRO FIX OIL CONTROL FIXING SPRAY

Toto bol môj prvý fixačný sprej. Tým myslím originál fixačný, pretože pred tým som si makeup fixovala sprejom od Avené, lenže som nakoniec zistila, že to na fixovanie makeupu vôbec nie je.. Sprej som si kupovala na pinkpanda.sk, ale nájdete ho asi na všetkých e-shopoch, kde majú produkty tejto značky. Má 100 ml a jeho cena je okolo 9-10 eur. Sprej je určený pre mastnú a lesklú pleť, ktorej zabezpečí matný finish, ktorý má trvať 12 hodín. To sa aspoň píše na obale. Sprej nie je parfumovaný, ale pri striekaní n tvár má takú vôňu, ako keď vstúpite do lekárne, ale nie je to potom vôbec cítiť. Má jemný strek a dobre sa rozpráši po celej pleti, schne pomerne rýchlo. Čo sa týka zmatnenia, tak pleť nezmatní úplne len tak do polomatna, čiže ak máte moc mastnú pleť, určite sa len na teno sprej nespoliehajte. Osobne si nemyslím, žeby makeup s ním vydržal až 12 hodín, ale 4. Minula som ho ale úplne celý, takže spomedzi týchto štyroch je na treťom mieste.

Balea - TEINT PERFEKTION ERFRISCHUNGS SPRAY 2IN1

Toto bol asi prvý fixačný sprej, ktorý bol dostupný v drogérií. Dnes tam už nie je sám, ale pridal sa k nemu aj L´OREÁL. Kúpite ho v dmke, má 100ml a jeho cena je okolo 2,50e. Je to osviežujúci sprej, ktorý zmatňuje pokožku, hydratuje ju, rozžiarí pleť a fixuje makeup - to sa píše na obale. Ja som si tento sprej kúpila zato, že ho veľa českých blogeriek vychvaľovalo a boli nadšené, že konečne niečo také je dostupné v drogériách. Na prvé dve tri použitia sa mi to zdalo fajn za tú cenu a nato, že to je Balea. Ale potom mi začala neskutočne vadiť parfumácia tohto spreju. Je to niečo, tak výrazné, ako je aj ich čistiaci sprej na štetce. Mne osobne to veľmi vadí. Strek spreju je oveľa silnejší, ako ten pri predošlnom spreji. Čo sa týka fixácie makeupu tak pre mňa je 0 bodová a to isté platí aj pre zmatnenie. Veľmi dlho schne na pleti a skôr si myslím, že je to sprej na hydratáciu, ako fixovanie, čiže pod makeup áno, ak vám nevadí tá vôňa, ale ako fixátor určite nie. Ja ho teraz používam, len na navlhčenie štetcov, ale druhý krát si ho už určite nekúpim. Z týchto štyroch mu patrí posledné miesto.

PIXI - MAKEUP FIXING MIST WITH ROSE WATER AND GREEN TEA

PIXI by Petra je značka, ktorú vytvorila švédska makeup artistka Petra, ktorú k vytvoreniu tejto značky inšpirovala švedská príroda a jej zložky. Jej cieľom je vytvárať kozmetiku, najmä pre zaneprázdnené ženy, ktoré ako si makeup ráno urobia, tak s ním aj prídu domov bez toho, aby si ho museli upravovať. Plus je tvorený z prírodnych zložiek, ktoré sú prospešné pre pleť, bez parabénov a netestované na zvieratkách. Kúpiť si produkty tejto značky na Slovensku možné nie je, ale môžete si ich objednať na cultbeauty.com z kadiaľ mám aj ja tento sprej. Sprej má 80ml a jeho cena je cca 18eur. Tento sprej som si veľmi obľúbila. Má veľmi jemný strek, príjemne vonia - ako ruža, krásne sa rozpráši po celej tvári a sche rýchlo. Ja som ho pár krát použila kvôli hydratácií aj namiesto podkladovej bázy a fungovalo to. Fixuje perfektne, makeup sa mi s ním netopil a posobil sviežo a prirodzene. Je to pre mňa top z týchto troch.

NYX - MATTE FINIS FINI MAT

Aj na tento sprej som čítala veľa pozitívnych recenzií. Ja som si ho kúpila tento rok na INTERBEAUTY a cenu si fakt nepamätám ale myslím, že to bolo asi do 10e. Sprej má 60ml. Čo sa týka parfumácia, tak nie je žiadna a strek mi nejako tiež nevadí, nie je moc ostrý, ale nie je taký jemný, ako má PIXI. Fixuje veľmi dobre a pleť zostáva po ňom matná, avšak po nejakých 5-6 hodiných sa mi začne čelo opäť lesknúť. Keď som ho ale skombinovala s transparentným púdrom od NYX tak som mala matnú pleť aj viac ako 8 hodín, takže kombinácia týchto dvoch produktov je top, pokiaľ máte radi matný finish. Ak sa vám nechce čakať na skoro mesačné dodanie z cultbeauty, tak si myslím, že tento NYX je tiež dobrá voľba.

V budúcnosti by som chcela skúsiť fixačné spreje od COVER FX a Gerard Cosmetics.

3 komentáre:

  1. Super recenzia aj keď porovnávať znacky balea a Pixi je dost odvaha 😃 je pravda ze niekedysu lacnejsie produkty lepsie ako znackove drahe. Ja som dnes rano tiez rozmyslala nad takymto porovnanim. Pouzivam nyx, loreal a milani 😉

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :-) No ja som sa pre tu Balea rozhodla len zato, že v tej dobe keď to bola novinka to strašne všetci chválili a ja som tušila, že to určite nebude také skvelé :-D A chcela som sem dať spreje rôznych cenových kategórií, pôvodne som mala mať Gerard namiesto Pixi, ale ten sa vypredal na beautybay, keď som objednávala..Na Loreal som pozerala aj ja, ale kedže ten ich makeup ma začal vysusovat tak sa bojim, žeby to robil aj ten sprej. Teším sa na tvoje porovnanie :-)

      Odstrániť
  2. Super recenzia aj keď porovnávať znacky balea a Pixi je dost odvaha 😃 je pravda ze niekedysu lacnejsie produkty lepsie ako znackove drahe. Ja som dnes rano tiez rozmyslala nad takymto porovnanim. Pouzivam nyx, loreal a milani 😉

    OdpovedaťOdstrániť