10/07/2018

Líčenie podľa Makeup Maniac II. - vaše názory a skúsenosti s vizážistkami a kozmetikou, ktorú používajú

Pred pár týždňami som vás na instagrame mierne zaspamovala anketami, ktoré boli cielené na váš pohľad, skúsenosti a názory vo vzťahu k vizážistkám. Anketami a týmto článkom nechcem nikoho uraziť, na nikoho ním nenarážam a nikoho sa nechcem dotknúť. Skôr chcem pomôcť dievčatám, ktoré by sa chceli venovať líčeniu, alebo s tým začínajú. A možno tento článok pomôže aj vizážistkám, ktoré ma sledujú. Zároveň chcem poradiť aj ženám na čo by si podľa mňa mali zamerať pri výbere vizážistky. K výsledkom napíšem aj môj skromný názor. Nebudem tu robiť z toho mega vedu, ale predsa len sú to naše/vaše peniaze, ktoré investujeme do takejto služby a každá z nás chce byť s výsledkom maximálne spokojná.


Na vizážistky sa obraciame vždy, keď nás čaká nejaká špeciálna udalosť, na ktorej chceme zažiariť a chceme sa cítiť pekne či už ideme na svadbu, na ples, na stužkovú, alebo nás čaká niečo výnimočné.
Som veľmi rada, že v tejto otázke vyhrala možnosť "áno". Keď som sa vydávala bola to hneď druhá otázka po tom, či v daný termín má vizážistka voľné. Verím tomu, že asi väčšinu žien zaujíma tvorba vizážistky, či má v daný termín voľné a aká bude cena. Ak sa niekto nezaujíma o líčenie, kozmetiku a podobne odpoveď na túto otázku môže byť zbytočná, keď vám značka/y aj tak nič nepovie. Prečo je dôležité pýtať sa túto otázku? Podľa mňa, keď sa rozhodene ísť k vizážistke mala by vám ponúknuť niečo, čo si v "bežnom živote" dovoliť nemôžete. Ťažko definovať, ktoré značky sem konkrétne patria, ale keby to mám zovšeobecniť tak asi také, ktoré neprídete len tak do drogérie a kúpite si ich. Je rozdiel, keď si niekto vypýta za líčenie napr. 50 a povie vám, že líči s drogérkovou kozmetikou, ako keď si niekto pýta 50 a používa vyslovene len high-end značky, čiže také drahšie, luxusnejšie, nedostupné pre "bežnú smrteľníčku". Dúfam, že chápete, čo tým myslím. Napr. keď mne líčenie vizážistka prepúdrovala pleť so 60 púdrom od Chanelu, tak som mala pocit, že som v oblakoch. To by som asi pri nejakom púdri z dmky nemala. Takže podľa mňa, aj keď nemáte taký prehľad o značkách vždy je dobré sa toto spýtať a následne sa poradiť s niekym, kto sa viac rozumie, alebo si naťukať do Google o akú značku sa jedná a pozrieť si nejaké recenzie, keďže tých je plný internet.
Pri prezeraní mien dievčat, ktoré mi odpovedali na otázku č. 2 možnosťou "nie" boli väčšinou tie, ktoré sa venujú líčeniu na profesionálnej úrovni, čo sa podľa mňa zhoduje s mojim názorom k prvej otázke. Následne mi prišlo veľa správ od dievčat, ktoré dali možnosť "áno" v tom zmysle, že ak si nebude pýtať veľa za líčenie, tak to nevadí. Otázka je, čo je pre niekoho veľa, čo je málo. Aká je podľa vás ideálna cena za líčenie? Čo viem taká priemerná/bežná cena líčenia sa pohybuje okolo 25 - 30 pokiaľ za vami vizážistka necestuje (minimálne v Nitrianskom kraji). Potom ste mi písali, že ak to nebudú značky typu essence, Miss Sporty, s-he a tie z tých najlacnejších, tak vám to tiež nevadí. Alebo vám to nevadí aj prípadoch, ak vás nebude presviedčať vizážistka o tom, že drogérkové produkty sú najlepšie, alebo ak bude mať vo svojej výbavičke len pár produktov z drogérky. Myslím, že výsledok tejto ankety môže byť potešujúci pre baby, čo začínajú líčiť a nemôžu si dovoliť hneď kúpiť drahú kozmetiku a spoliehajú sa na sebou overené produkty z drogérie. Napr. ani ja som si nemohla dovoliť kým som študovala kupovať také značky, ako si môžem dovoliť dnes, keďže už pracujem a radšej do kozmetiky ivnestujem, keď viem, že ju nebudem používať len pre seba. Ono je to diskutabilná záležitosť kto je ešte začiatočník a kto profesionál v líčení. Internet je plný video postupov, článkov, rád, tipov ohľadom líčenia. Sú profíčky, ktoré vizáž študovali dlhé roky, majú niekoľko ročnú prax a za sebou rôzne spolupráce, kurzy a podobne. A potom sú baby, ktoré sa vždy venovali niečomu inému, ale nie vizáži, ktorá ich naozaj napĺňa, baví,  všetko sa učili samé, začali líčiť kamošky a potom im doplo, že chcú, aby ich cesta viedla týmto smerom a sú možno úspešnejšie, ako tie čo tomu obetovali "polovicu života". Takže neviem posúdiť, kde je tá hranica, kedy sa baba považuje za profesionálku, a kedy za začiatočníčku. Môžte mi s touto mojou dilemou pomôcť a napísať do komentárov váš názor.
Táto otázka ma napadla z toho dôvodu, pretože mi pripomenula opäť situáciu, kedy som hľadala vizážistku na môj svadobný deň. Na jednej stránke (mojasvadba.sk) som napísala, že hľadám vizážistku z Nitry a vtedy mi prišlo neskutočné množstvo správ od žien, ktoré líčia s takýmto typom kozmetiky. Nechcem hádzať všetky baby do jedného vreca, ale práca tých, čo mi písali bola katastrofálna. Nehovorím o tom, že si pýtali dosť vysoké sumy za líčenie. Čiže som bola celkom rada, že sme sa v tomto názore zhodli. Viem od viacerých známych, že na stretnutiach/kurzoch, ktoré organizuje jedna z vyššie spomenutých katalógových značiek "tlačia" ženám do hláv dva dosť protikladné názory. Prvým je, že ak chce byť niekto poradkyňou a zaoberať sa predajom ich kozmetiky, tak má vedieť presdvečiť každú ženu, že dokáže byť vizážistkou a nepotrebuje chodiť k profesionálke, lebo vďaka ich produktom sa dokáže nalíčiť aj sama doma. Druhým je ten názor, že vizážistkou sa môže stať každá, ktorá bude líčiť s produktmi len ich značky. Túto druhú variantu používajú na kurzoch líčenia, ktoré značka organizuje. Keď som počula, ako tieto "kurzy" prebiehajú, tak ma to len opäť znechutilo - asi trištvrtina kurzu prebieha prezentáciou produktov, ponúkaním zliav k produktom, takže vlastne sa na takomto "kurze" nič nenaučíte. Tak toto neviem či je v poriadku. Možno si teraz poviete, že to všetko sú len info, ktoré som nezažila, ale počula z rôznych strán, čiže nemusia byť pravdivé. Ale keby to tak nebolo asi by sa toľko známych nezhodlo a asi by aj táto anketa dopadla inak. Neviem či si tento článok prečíta niekto, kto s takýmito značkami pracuje, ale ak áno prosím neberte to v zlom, ale skôr to berte, ako niečo čo sa šíri medzi ženami a na čom treba zjavne popracovať.
Tu som presne nezadefinovala "bežne dostupné", ale keďže mi neprišlo veľa správ k tejto otázke (vlastne len jedna), tak vám asi doplo, že som pod tým myslela kozmetiku z drogérie. Robila som si taký prieskum, že aké značky dekoratívky nám drogérie ponúkajú a sú to: Miss Sporty, essence, Catrice, s-he, trend IT UP, Rimmel, Maybelline, Bourjois, Astor, Max Factor, Alverde, Bell, Gabriela Salvete, NYC, Dermacol, L´OREÁL a najnovšie v dmke majú aj značku Revlon (čo je podľa mňa škoda, keďže toto bola jedna z prvých značiek dekoratívky a vnímala som ju na trošku inej úrovni) a mala by sa tam objaviť aj značka Makeup Revolution. Pri tejto otázke sa asi nebudem opakovať, keďže svoj postoj som už vyjadrila vyššie. 
Toto sa dá vnímať ako ďalšie pozitívnum využitia vizážistky, keďže si trošku rozšírite obzory o kozmetike a možno nájdete práve to, čo ste už dlho hľadali, alebo ste si to aj chceli kúpiť, ale báli ste sa investovať, keďže išlo o drahší produkt. Veľa žien má problém s tým, že nevie nájsť dobrý makeup, púder, korektor, pekný odtieň rúžu a podobne. Keď idete k vizážistke verím tomu, že každá zvolí to, čo vám najlepšie sadne. Aspoň by to tak malo byť. Mne často chodia správy hlavne o rúžoch, ktoré používam, lebo sa zákazníčky čudujú akú dlhotrvácnosť majú, a čo všetko prežili. A veľakrát sa mi stalo, že sa zákazníčky potešili, keď som vytiahla makeup Double Wear od Estee Lauder, lebo že ho vždy chceli skúsiť. Následne mi prišli fotky z nákupov nového makeupu, čo poteší. K tejto otázke mi prišlo niekoľko správ aj s vašimi negatívnými skúsenosťami. Písali ste mi, že sa vám stalo, že počas líčenia vám vizážistka nútila a propagovala značku, s ktorou líčila a celý čas, čo ste u nej strávili vás doslova nútila ku kúpe aspoň nejakého produktu od nej (ahm väčšinou to boli ženy, čo líčili s katalógovou kozmetikou a zato ste aj hlasovali negatívne v otázke, ktorá s toho týkala).
Keďže zo začiatku odpovede na prvú otázku boli skôr negatívne, tak ma napadla táto otázka. To je asi najhlavnejší faktor, na základe ktorého si ženy vizážistky vyberajú teda ich portfólio. Čo je opäť nápomocná informácia pre tie, ktoré chcú líčiť. Nebojte sa nič zverejňovať. Aj keď ste skúšali niečo nové a moc sa vám to nepáči niekomu sa to páčiť môže a veľmi. Ak aj na začiatku schytáte pár negatívnych komentárov, tak si z toho nič nerobte. Každý na sebe pracuje a cvikom sa posúva ďalej. Mne kamošky hovoria, žeby sa nevedeli nalíčiť, ako ja a ja im vždy hovorím, že všetko je len o cviku. Možno sa nad tými komentármi raz pousmejete a poviete si, že to bolo možno aj dobré, že vám to niekto napísal, lebo vás to posunulo ďalej v tom, aby ste sa zlepšili. Myslím si, že každá kritika sa dá zniesť pokiaľ nie je útočná, vysmešná a vulgárna. A po nejakom čase keď zverejníte porovnávaciu fotku prvých líčení a aktuálnych samé uvidíte ten progres, ktorý ste dokázali, či už pri líčení seba, alebo iných.
Posledná otázka by mi ani neprišla na um, ale niektorá z dievčat mi písala správu k otázke č. 2 v zmysle, že jej nevadí ak vizážistka používa kozmetiku z drogérie, ale nezniesla by ak by používala niečo z AliExpress a podobne. Veľmi ste ma potešili, že ste sa s týmto názorom zhodli, pretože ani podľa mňa nie je v poriadku, keď vizážista používa dekoratívnu kozmetiku z takýchto stránok. A to je ďalší dôvod, prečo by ste sa mali pýtať, aké značky kozmetiky vizážistka používa. V tomto prípade dekoratívky "z Číny" vôbec neviete akým procesom výroby to išlo, na čom všetkom to bolo testované, aké látky to obsahuje, čo môže takáto kozmetika urobiť s pleťou zákazníčky. Na viacerých informačných web stránkach sú pravidelne aktualizované zoznamy produktov, ktoré obsahujú škodlivé a niekedy až život ohrozujúce látky a veľmi často sa tam objavuje kozmetika z takýchto stránok. Ak chcete používajte túto kozmetiku na sebe, ale nie na zákazníčkach, pretože za ne v podstatne nesiete zodpovednosť.
Ak je niečo, čo vás k anketám napadá, alebo by ste radi zdieľali svoj názor, tak budem rada za každý jeden komentár, lebo nikdy neviete komu môže pomôcť.

3 komentáre:

  1. Zase jeden super článok.
    Iste je blbé ak by mala vizazistka len produkty z drogérie.
    Ale sama musíš vedieť ze niektoré kúsky sú proste lepšie ako od známych značiek.
    Sama mam v kufriku takéto kúsky.
    Mam transparentný púder od Nabla ale aj od catrice a takýchto dvojčiat značka vs drogéria mam viac.
    Milujem paletky od zoevy aj makeup addication ale aj makeup revolution je to veľmi úzka hranica ale čo mi nevyhovuje alebo je to slabé darujem to ďalej. Ale tvoj článok je super a rada si prečítam ďalší. Sama licim dokopy jeden rok a vidím zlepšenie ale učiť sa mam stále čo a tvoje články mi vždy prinesú niečo nové. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne! :-) Jasné súhlasím s tebou, veď ako aj píšem mám rada napr ceruzky z drogérky či u na pery, alebo na oči, ktoré sú vodeodolné a myslím si, že veľmi ľahko konkurujú aj väčším značkám. Ale zas napr. do takých makeupov a podkladov, alebo celkovo čo súvisí s fixáciou celého líčenia sa oplatí určite investovať :-)

      Odstrániť
  2. Tak makeupy používam Bodyography a Wunder fix tiež bodyography a nyx takisto podkladové bázy :)

    OdpovedaťOdstrániť