9/21/2018

Líčenie podľa Makeup Maniac - rady a tipy pre tie, ktoré nelíčia len seba

Už dlhšie som rozmýšlala nad článkom s takouto tématikou. Bude to opäť niečo, čo ste na mojom blogu zatiaľ nečítali a presvedčili ste ma o tom práve vy, aby som ho napísala, tak vám snáď padne na úžitok.


Sem tam v článkoch spomeniem, že líčim okrem seba aj iné ženy. Nie je to moja originál profesia, čiže to beriem len ako hobby. Asi pred pól rokom mi začali chodiť na sociálnych sieťach správy o tom, či neuvažujem o organizovaní individuálnych/skupinových kurzoch líčenia. Zatiaľ o takejto veľkej veci neuvažujem, keďže si myslím, že takéto kurzy by mali organizovať len naozaj profesionálne štúdiá, kde vyučujú lektorky, ktoré sa vizážou zaberajú dlhé roky a majú čo to za sebou. Ale každý máme na to asi iný názor. Preto som sa rozhodla, že napíšem pár článkov, v ktorých vám poradím nejaké moje tipy a triky, ktoré mi uľahčujú líčenie iných žien. Ako píšem nie som profík, všetko sa učím sama (okej, bola som na jednom jednodňovom kurze, ktorý mi nič nedal, ale to je už môj problém), takže ako sa hovorí "no hate please!".

Štetce

Začnem asi tým najdôležitejším nástrojom pri líčení. Nebudem tu rozpisovať aký druh štetca je na čo určený. To každý prispôsobí sebe a ako mu to vyhovuje. Nikde nie je napísané, že jeden druh štetca nemôžete používať na rôzne časti tváre a na rôzne techniky. Skôr by som vám radila investovať do štetcov. Možno sa vám to nezdá, ale kvalitné štetce vám vedia veľmi uľahčiť celú prácu, či už líčite seba, alebo niekoho iného. A ak líčenie naozaj myslíte vážne mala by to byť pre vás dlhodobá investícia. Pre mňa sú najlepšie štetce značky ZOEVA. Viem, že pre niekoho sa môžu zdať drahé. Nikto vám nekáže si kúpiť tú najdrahšiu sadu so všetkýmu možnými štetcami, ktoré aj tak nebudete vedieť zo začiatku všetky používať. Všetko sa dá kupovať postupne. Štetce sú v ponuke samostatne aj v rôznych sadách, ktoré sú podľa mňa veľmi rozumne vyskladané. Myslím si, že je rozumnejšie si kúpiť jeden poriadny štetec, ako si kupovať lacné štetce na AliExpress, Ebay a podobne, ktoré nie sú použiteľné a za pár týždňov/mesiacov ich hodíte do koša. Plus neviete z čoho sú vyrábané, akým procesom výroby prešli a či budú vôbec použiteľné. Tie štetce, ktoré od ZOEVA mám, majú niektoré už skoro rok a stále sú ako nové, ani jeden mi neplzne a ani jeden sa mi nerozlepil. Ale určite sú na trhu aj iné dobré značky štetcov (ja používam aj Morphe a BH cosmetics). Ak nechcete na začiatok investovať do drahej kozmetiky, tak aspoň na štetcoch si dajte záležať.

Aplikátory a hubky

V tomto prípade si môžete naťukať AliExpress a popozerať si ponuku jednorázových aplikátorov, ktoré tam nakúpite v obrovských množstvách za pár eur. Ja najviac používam aplikátory na rúže, ktoré po použití samozrejme vyhodím. Nikdy nenanášajte rúž či už klasický, alebo tekutý originál aplikátorom, ale použite tieto jednorázové, alebo štetec.

Okrem aplikátorov na rúže tam nájdete aj aplikátory na maskaru. V tomto prípade je lepšie si odkladať a čistiť originál aplikátor z maskary, ktorú používate, lebo výsledný efekt nemusí byť taký istý. Alebo ak neviete nájsť ten pravý aplikátor na maskaru tak si vždy medzi zákazničkami vydenzifikujte ten, ktorý ste použili. Na AliExpress nakupujem aj hubky. Hlavne trojuholníkové, ktoré používam na korektor a kontúrovanie. Opäť si viete kúpiť mega veľké balenie za pár eur. Myslím že tieto veci vám zaručia dobrý výsledok a aj s nimi nejaké to eurko ušetríte a zostane vám napr. na kvalitný štetec. 

Inak čo sa týka ešte nákupov na AliExpress, tak kozmetiku by som tam určite nenakupovala, alebo aspoň ju nepoužívala na zákazníčkach. To v žiadnom prípade! Ale čo sa týka výbavy okolo líčenia, tak tam nájdete slušný výber za pár eur ako napr. organizéry na kozmetiku, ochranné plášte na zapínanie okolo krku (aby ste zákazníčke nazaspinili oblečenie), púzdra na štetce (aj také, ktoré sa zapínanú okolo pásu) a veľa iného.

Odličovacia/micelárna voda, zvlhčené/antibakteriálne obrúsky, odličovacie tampóny, vatičky do uší

Je fajn, keď k vám príde zákazníčka odlíčená, keďže to šetrí čas. Ale sú ženy, ktoré nevedia vyjsť z domu aspoň bez maskary a vy ich musíte odlíčiť. Na druhej strane, ak príde žena odlíčená, je dobré pleť preventívne očistiť/odmastiť micelárnou/odličovacou vodou (najlepšie hydratačnou). Mlieka moc neodporúčam, keďže si myslím, že tie môžu podráždiť oči. Aspoň ja mám takú skúsenosť, že keď som sa odličovala akokoľvek senzitivým mliekom, tak vždy ma štípali oči, čo nie je nič príjemné pred líčením.

Zásoby zvlhčených/antibakteriálny obrúskov tiež nie je mať na škodu pri sebe. Či už si chcete utrieť ruky, alebo štetec, paletky, alebo nimi prejsť zákazníčke ešte pleť. A je dobré mať pri sebe aj pár odličovacích tampónov (napr. pri prvom kroku - odlíčení/vyčistení pleti pred líčením), a tiež aj vatičiek do uší, ktoré veľa krát vedia zachrániť mierne vyjdené tiene, rúž, alebo ak sa vám niečo nezdá na upravenom obočí. 

Čistenie štetcov a kozmetiky

Keď líčite niekoho iného, mali by ste používať na každý krok štetec a vyhnúť sa používaniu prstov. Niekto môže byť citlivý na cuzdie dotyky, nemusí to byť každému príjemné. A predsa len to pôsobí všetko profesionálnejšie, keď používate štetce a nie ruky, ktorými chýtaté seba, kozmetiku, zákazníčku, možno pohár s vodou atď. Ja som zvykla podkladovú bázu pod makeup nanášať prstami, aby som dotykom zistila cca aký typ pleti budem líčiť, potom som si vždy ruky utrela do zvlhčenej utierky, ale už som našla super štetec aj na tento krok. Samozrejmé je mať vždy štetce čisté a vydenzifikované. 

Je mi jasné, že keď má niekto zabookovaný celý deň zákazníčkami, asi nestíha medzi tým štetce vyčistiť a aj ich vysušiť. Preto je fajn mať v zbierke takúto hubku, s ktorou si medzi líčeniami viete vyčistitť štetce od púdrových produktov. Štetce od krémových produktov si môžete poutierať do antibakteriálnych zvlhčených utierok, lebo ich budete používať na "tekuté" produkty, čiže môžu byť mokré. Okrem čistenia štetcov je dôležité si čistiť aj kozmetiku, s ktorou pracujete. Na trhu je nespočetné množstvo sprejov a obrúskov, ktoré vám na to poslúžia. Tým svojim pokladom nielen predlžujete životnosť, ale určite to inak pôsobí na zákazníčku, keď vidí, že máte kozmetiku čistú, ako keby máte všetko špinavé od vytečeného makeupu, červeného rúžu, alebo sú paletky zaprášené a pôsobia staro a odpudivo.

Univerzálna paletka

O akú paletku ide? O takú, na ktorej si môžete miešať makeupy, rúže, korektory atď. Možno takúto vec zvládate robiť na ruke, ale ja si to moc neviem predstaviť, pretože potom ste od produktu špinavá vy a nikdy neviete, kedy vám vytlačený produkt môže skončiť na oblečení a nebodaj na oblečení zákazníčky. Ako som vyššie spomenula, že na každý krok pri líčení inej osoby by sa mal použiť štetec, tak platí aj to, že produkty ako makeupy, korektory, rúže, alebo podobne nenánášame priamo na pleť. 

Preto je dobré mať univerzálnu paletku, kde si viete všetko vytlačiť, poprípade zmešať a potom ľahko utrieť napr. antibakteriálou, alebo micelárnou zvlhčenou utierkou. Ja som túto moju kúpila na beautybay.com, ale určite niečo podobné či už plechenné, alebo akrylové/plastové nájdete na Ali.

Pinzety, strúhadlo, nožničky

Každý kozmetický kufrík by mal obsahovať tieto tri veľmi praktícké nástroje. Pinzety využijete či už pri lepení umelých mihalníc, alebo ak sa niekde objaví nežiadúci chĺpok (samozrejme NIKDY netrháme obočie pred líčením, lebo pokožka bude podráždená, začervenaná, na to upozornite zákazníčku, nech si ho upraví večer pred tým). Význam strúhadla vám asi moc vysvetľovať nemusím, ale pre istotu to urobím. Pri líčení sa veľa používajú ceruzky na pery, na oči, tiene v ceruzkách, ceruzky ako podklad pod tiene atď. a nie je nič príjemné, keď sa vám počas líčenia ceruzka zlomí a nemáte si ju s čím zastrúhať. 

Okrem toho je vhodné si vždy ceruzku zastrúhať aj ako nejakú prevenciu a dezinfekciu, keďže pri ceruzkových produktoch sa ťažko používajú štetce. A dobré je mať k dispozícií aj manikúrové nožničky hlavne na úpravu/skrátenie šírky umelých mihalníc, keďže každá žena ma inak dlhé oko a každá umelá mihalnica sa potrebuje dokonale prispôsobiť oku, aby nikde nepretŕčala a neodstávala.

To by bolo asi všetko, čo ma napadlo a čo môže byť pre vás napomocné. Ak líčite aj vy budem rada ak sa so svojimi radami podelíte v komentároch.

8 komentárov:

  1. Pekny článok,super typy,ten čistic,na praskove peodukty som si minule aj ja kupila a je super,

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Úžasný článok, dal mi fakt veľa :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super článek, zoeva štětce mám v plánu. Já tedy líčím jen sebe, ale z Ali mám pár velmi oblíbených štětců, některé z nich mám 3 roky i víc a stále super! Sady většinou nestojí za moc, ale jednotlivé štetce jsem tam sehnala super ��

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne :-) Ja som mala jednu sadu štetcov z Ali, keď som ešte iné štetce nemala a do dvoch týždňov sa mi uplne rozlepili a rozpadli, vtedy som si povedala, že už nikdy do niečoho takéto neinvestujem.

      Odstrániť
  4. Perfektný článok �� Hygiena a pripravenosť na prvom mieste. Ak by som videla, že ma ide niekto líčiť špinavý i vecami, tak odpadnem�� a to sa čudujem, keď si niekto v drogerke skúša rúž priamo na pery z testeru��

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka :-) uff, tak to ani ja nechápem, keď si niekto skúša testery, veď koľko ľudí pred tým to malo na sebe..brr až ma striaslo :-D

      Odstrániť