4/27/2018

Starostlivosť o tvár pred spaním

Aká je moja predspacia rutina a čo všetko si na pleť dávam pred tým, ako zalahnem do postele sa dozviete nižšie. Na začiatok vás upozorním, že aj keď sa vám toho bude zdať možno veľa verte mi, že niektoré blogerky si pred spaním na tvár dávajú toho aj niekoľko násobne viac.


Osobne sa nepovažujem za odborníka o starostlivosti o pleť a priznám sa, že vôbec nerozuiem používaniu rôznych sér, kyselín a neviem čoho všetkého, čo si dávaju blogerky na pleť (zdá sa mi, že je to opäť len nejaký trend). Asi by som to tu nemala písať, ale tak čo. Nikto múdry z neba nespadol a nebudem sa silou mocou tváriť, že niečom rozumiem. O svoju pleť by sme sa vraj mali začať intenzívnejšie starať, keď sme už dovŕšili 25 rokov.

Prvé je pre mňa najdôležitejšie odlíčenie. Bez toho nejdem spať a verte mi, že sú dni keď sa mi fakt nechce, ale proste neodlíčna spať nejdem (aj keď netvrdím, že sa to pár krát nestalo, keď som došla domov o piatej ráno z nejakej fajnej žúrky a ráno som mala obočie a maskaru po celom vankúši). Čím sa odličujem? V prvom rade na odlíčenie vám len micelárna voda, alebo obrúsky nestačia. Ja si najskôr do pleti, na oči a hlavne na mihalnice vmasírujem odličovacie mlieko. Pri mihalniciach som opatrná, aby som si ich nevytrhala, takže treba naozaj jemne. Je dobré si dať odličovacieho mlieka trošku hrubšiu vrstvu, aby sa nestalo, že kým si ho natriete na celú tvár a prejdete k druhému kroku sa vám vsiakne do pokožky. Následne si odličovacími tampónmi mlieko zotriem z tváre a očí, čiže som už z väčšej časti odlíčená. 
Momentálne používam stále vyhladzujúce odličovacie mlieko od Yves Rocher (recenziu nájdete tu). Pred tým som mala čistiace pleťové mlieko Nivea (s ním som bola spokojná).

Druhým krokom je odličovanie micelárnou vodou, ktorú si nanesiem na odičovací tampón a dooličujem sa ňou. Najskôr som používala micelárnu vodu L´OREÁL pre normálnu a zmiešanú pleť, ale mala som pocit, že mi z nej vypadávajú mihalnice. Potom som používala jemný odličovač očí od Yver Rocher (recenzia je tu). 

Teraz momentálne mám ďalší odličovač od Yver Rocher - expresný odličovač s nevädzou, ale ten mi veru nesadol, keďže sa skladá z dvoch častí a jedna je olejová a mne z olejových odličovačov slzia oči a štípu ma (mala som aj olejček na odličovanie od Saloos Lemon Tea tree a bola to katastrofa). Momentálne sa vraciam k pleťovej vode od Biodermy Sensibio H2O.

Tretí krok je dočistenie si pleti, na čo používam čistiaci gél Face Wash a kefku, ktorú mám tiež z Orilame. Gél si nanesiem na tvár a kefkou vmasírujem kým sa nevytvorí pena a opláchnem vodou.

Štvrtý krok striedam. Buď si urobím peeling s kávovým scrubom Mark, alebo si dám látkovú masku (buď hydratačnú, vyživujúci, alebo vyhladzujúcu), ktoré si väčšinou kupujem v dmke (recenzie na niektoré sú tu).

Krémové masky na pleť nemusím, lebo ma veĺmi vysušujú a sťahujú mi pleť (skúšala som rôzne druhy a rôzne značky, nič mi veru nesadlo).
Piaty krok je pre mňa nový a súvisí s mojim prvym sérom v živote bio značky Pom Pom Natur Enchanting Face Serum. Je to vyživujúce sérum, ktoré veľmi dobre hydratuje moju pleť a malo by spomaliť vznik vrások. Sérum je olejovité, pretože obsahuje argánový, makadamiový a mandlový olej a veľa ďalších pre pleť prospešných látok. 

S kvapkátkom si nanesiem na pleť pri kvapky a vmasírujem do pokožky. Pleť nie je až moc mastná a rýchlo sa vstrebe. Niekedy keď mám čas ho používam aj ako podklad pred líčením.

Šiestym krokom je nanesenie ricínového oleja Saloos na obočie. Priznám sa, ale že toto už trošku zanedbávam. Avšak musím podotknúť, že mi tento olej na moje riedke obočie naozaj pomohol. Videla som výsledky už po mesiaci, keď mi obočie začalo rásť, tam kde som ho nikdy nemala. Obočie mi rástlo rýchlejšie a bolo pevnejšie, odolnejšie voči vypadávaniu. Počas toho mesiaca som si ho naozaj dávala každý večer na obočie a teraz si ho nanášam už menej, ale je to asi skôr mojou lenivosťou, ako tým žeby som s obočím bola už úplne spokojná.

A úplne posledným krokom je hydratácia pier. Od minulého roka asi od septembra si pravidelne každý večer pred spaním dávam na pery olejček GOSH. Myslím, že aj vďaka tomuto olejčeku som počas zimy nemala ani raz popraskane či suché pery. A minimálne 5 krát do týždňa nosím rúže a vieme, že tie matné dokážu pery poriadne vysušiť. Je to najozaj zázrak a napriek pravidelnému používaniu som ho ešte stále neminula. Asi pred týždňom som si kúpila v dmke peeling na pery od Alverde Lip Scrub. Neviem si ešte teda úplne o ňom vytvoriť názor. Keď som ho použila prvýkrát, zdal sa mi fajn, pery mi vypeelingoval a boli jemné (ale keď si dávam na pery kávový peeling od Marka sú jemnejšie). 

Po druhom použití som sa ráno zobudila s mega popraskanými perami, aké som u dlho nemala (keďže som si robila peeling nedala som si olejček, čo bola asi chyba). Keď som prislša domov z práci, opäť som si urobila peeling s týmto Alverde scrubom a dala som si riadnu vrstvu olejčeka. To moje pery zachránilo. Scrub inak pekne vonia, tak citrusovo a mne to pripomína vôňu lineckých koláčov, keďže je aj dosť sladký (asi by sa jesť nemal). Takže, ak ho chcete skúsiť, tak vám odporúčam, aby ste si vždy po ňom pery dobre hyratovali, aby vám nepopraskali, ako mne. Tu mi teda vzniká taká dilema, že keby je peeling fakt kvalitný myslím, žeby pery praskať nemal a nemal by si vyžadovať ďalšiu poriadnu hydratáciu.

Pokiaľ sú dni (ako napríklad cez víkend), kedy sa vôbec nelíčim (áno nepatrím medzi ženy, čo bez líčenia nejdú ani smeti vyniesť) tak tie štyri kroky vynechávam a pleť si len opláchnem a vyčistím prírodným mydlom z mangového masla so sladkým pomarančom, ktoré mám tiež od Pom Pom Natur. Na začiatku som mala pocit, že ma toto mydlo vysušuje, ale s pravidelnejším používaním sa vysušovanie stratilo a pleť mám vždy hebkú a jemnú. Samozrejme si ju potom ešte zhydratujem buď spomínaným sérom, alebo hydratačným krémom. Už dlhé roky u mňa vyhráva klasická Nivea Soft. Na vysokej škole som zvykla používať Carbone čistiace mydlo s aktívnym uhlím od Soaphorie, ale to ma začalo po čase veľmi vysušovať, takže som druhé balenie skoro celé vyhodila.
Takže asi takto nejak prebieha moja starostlivosť o pleť pred spaním. O tom, ako to vypadá ráno vám písať nebudem, lebo to spočíva len v opláchnúti si tváre s vodou, nanesiem si podkladovú bázu, makeup a ostatné veci a idem do práce. Ja som totižto až príliž lenivá nato, aby som si vstala o pol hodinku, hodinu skôr, aby som si mohla na tvár dať neviem koľko produktov určených na rannú staroslivosť (najnovšie sa aj dolíčim v práci, keďže spánku teraz potrebujem trošku viac, ako inokedy). Buďem rada, ak mi napíšete do komentáro, čo používate vy pred tým, ako zalahnete do postele.

7 komentárov:

  1. Ta micelárka od Biodermy je super. Já se večer jenom odlíčím, umyju čistícím gelem a namažu krémem:D. To se opakuje každý den, až na nějaké relaxační masky:D.
    Windy pink style

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Všimla som si, že veľa dievčat si ju chváli :-) Myslím, že to úplne stačí, mne sa tiež nechce byť hodinu v kúpeľni :-D

      Odstrániť
  2. Ja tiež používam biodermu👍 pre mňa úplný top 🔝

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som mala najskôr len to menšie cestovné balenie, lebo som sa bála či mi sadne, keďže mám citlivejšie oči. No nakoniec som zistila, že je perfektná, tak som rada, že ju mám v plnej veľkosti konečne :-) Je síce drahšia, ale oplatí sa.

      Odstrániť
  3. Ten odličovač môže byť fajn, no neskúšala som. Tiež sa večer prv odlíčim a potom nasleduje nejaká tá starostlivosť. Pleťové gély ja nepoužívam nakoľko mi príde, že nemajú žiaden efekt. Radšej mydlo. Inak Nivea Soft krém má podľa mňa nádhernú vôňu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď budeš rozmýšľať nad novým odličovačom určite ho skús, mne perfektne odličuje aj vodeodolnú kozmetiku :-)

      Odstrániť
  4. Sérum od PomPom je fakt super, ak by ste chceli vedieť viac o ich produktoch kľudne si prečítajte aj môj článok:
    https://beau-te.sk/ide-to/kozmetika-pom-pom

    OdpovedaťOdstrániť