8/23/2019

Ako sa starám o svoju pleť

V tomto článku sa vám budem snažiť priblížiť, ako vyzerá moja starostlivosť o pleť. So svojou pleťou som celkom spokojná. V článku som sa zamerala na večernú skin care rutinu, v ktorej používam úplne jednoduché postupy. 

1. Odličovacie/čistenie pleti

Odličovacie prebieha v troch krokoch. Prvý je odlíčenie mydlom. Používam Black Magic mydlo od slovenskej vegan značky two cosmetics, ktoré je určené pre problematickú, mastnú a akóznu pleť. Už po týždni používania som si všimla, že t-zónu mám oveľa menej mastnejšiu. Následne v druhom kroku sa do doodličujem micelárnou vodou Mixa Optimal Tolerance. Stačí pár kvapiek na môj látkový odličovací tampón a dokonale doodličuje zvyšky kozmetiky, najmä maskaru. 

Tretí krok je opláchnutie micelarnej vody z pleti. Prečo? Viacerí odborníci na skin care vysvetľujú, že micelárna voda ako jar na riad a pleť je čistá len ak sa opláchne vodou, inak spôsobuje neplechu. Čiže ako keby ste umývali riad a nechali ho od mydlín. Inak tieto kroky robím, aj keď sa nelíčim, lebo pleť sa počas dňa potí, mastí, zanesie od rôznych nečistôt a ja ju chcem mať čistú pred spaním. Mimochodom je dobré si odličovať aj krk.

2. Peeling

Snažím sa ho robiť aspoň 2-3x do týždňa. Používam dva peelingy - Pixi Peel&Polish a L'OREÁL Smooth Sugar Glow Scrub. 

Obidva peelingy si jemne vmasirújem do pokožky, nechám pôsobiť kým sa osprchujem a opláchnem čistou vodou. 

Vďaka pravidelnému peelingu sa mi prestali tvoriť šupinky pod makeupom (hlavne na nose) a pleť je hebká.

3. Pleťové masky

Bez nich si svoj týždeň neviem predstaviť. Sú prospešné pre pleť a sú aj príjemným relaxom, ktorý po celkom dni pri 10 mesačnom bábätku naozaj potrebujem. 

Milujem látkové masky rôznych znaciek (Balea, Garnier, Holika Holika) ktoré sú dostupné v každej drogérii, či vo väčších obchodných reťazcoch. 

Krémové masky mi až tak nevyhovujú, ale ak sa na nejakú obrátim, tak sú to buď bahenné masky slovenskej značky EZO či prudko voňavá maska Feed Your Face od Makeup Revolution v spolupráci s JakeJamie, ktorá okrem iného vonia po sladučkom ovocí.

4. Sérum&Pleťové spreje

Keď nie je čas na masku, tak sa snažím si pleť hydratovať sérom napr. od Yves Rocher, ktoré sa rýchlo vpije do pokožky a perfektne ju zhydratuje. Avšak je mierne lepkavé. Najnovšie testujem hydratačné sérum URIAGE. 

 

V zime, keď mám suchšiu pleť si doprajem aj niečo olejovitejšie a to olejček a sérum v jednom od MeMeMe Golden Angel. 

Najrýchlejšiou alternatívou, ktorú rada opakujem hocikedy počas dňa (aj na zafixovanie denného makeupu) je Vitamin Wakeup Mist od Pixi. O ňom som vám už viackrát písala (recenzia je tu). Novinkou je pre mňa pleťový sprej s aloe vera od značky Balea ktoré som zatiaľ neskúšala. 

5. Očný krém

Produkt, ktorý som 27 rokov nepotrebovala vôbec používať a teraz si bez neho neviem predstaviť svoj deň. Organizmus každej matky si vie zvyknúť na nespánok, ale kruhy pod očami hovoria za všetko. 

Nemám ich moc výrazne, ale keď už začali byť viditeľné nočný očný krém s kofeínom od slovenskej značky Dulcia, túto situáciu perfektne zachránil. 
Nie vždy sa mi podarí zvládnuť všetky tieto kroky, ale snažím sa ich denno denne dodržiavať. Predsa len aj líčenie vyzerá na zdravej pleti prirodzenejšie a má dlhšiu výdrž, ako na tej zanedbanej. Aká je vaša skin care rutina? 

1 komentár:

  1. Krém Dulcia je perfektný, mala som dve balenia a je to jednoznačne srdcovka. Eše majú dobrú ružovú vodu.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť